استفاده صحیح از گیربکس اتومات عمر مفید اونو افزایش میده .

روش استفاده راننده از گیربکس تاثیر شایانی در عملکرد گیربکس داره. در حقیقت گیربکس‌های اتومات هم مثل گیربکس‌های دستی قلق گیری دارند. پیوسته نبودن فشار پای راننده ‌روی پدال گاز و گاز دادن‌های عصبی و نامنظم موجب گیجی گیربکس و سرگردانی در دنده‌های مختلف میشه. این موضوع خصوصا در گیربکس‌های دارای کنترل الکترونیکی  TCM  فرم حادتری داره چرا که ECU گیربکس (همون TCMخودمون) سعی می‌کنه الگوی مشخصی برای رفتار راننده پیدا کنه اما موفق نمیشه . 

گیجی گیربکس در بسیاری از موارد همراه با مع‌های نا‌بجا به دلیل فشار ناگهانی پدال گاز و البته ضربه و افزایش دما همراه خواهد بود. باقی موندن در موقعیت D در ترافیک‌ها نیز می‌تواند استهلاک گیربکس را بالا ببره چرا که بیشتر گیربکس‌های اتوماتیک در ترافیک‌ها بین دنده‌های 1 و 2 سرگردان می‌شوند. در این شرایط بهتره موقعیت دنده روی حالت اسپورت یا تیپ ترونیک برده بشه تا گیربکس در دنده یک باقی بمونه و از داغ کردن زیاد و استهلاک و خرابی اون جلوگیری بشه .


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها